veckans recept

Jag har en ganska trevlig vecka framför mig och jag har precis avslutat den första dagen.

På onsdag är det extra-matte och Amnesty

På torsdag är det spanska-prov, utvecklingssamtal (framflyttat från förra veckan), och påbörjande av ett svenska-arbete.

På fredag är det kemi-prov, caféförsäljning i skolan och sista dagen för inlämning av IV-lapp (individuella val). Som by the way förstörde allt. Alla dessa jävla meritpoäng och snittbetyg tar över hjärnan och mitt humör. Inte fan blir det att utöka studieplanen nu…

På lördag är det Amnesty-event på Truckstop Alaska på Lindholmen. Det kommer att handla mycket om kvinnors rättigheter och det kommer att spela band (bland annat Räfven) och vara fotoutställning, alternativ catwalk osv. Jag kommer att befinna mig där i några timmar då jag kommer att delta i en grej samt vara allmän in-hoppare där det inte finns någon som kan hjälpa till. Kom gärna dit om du inte har något för dig den kvällen och är i Göteborg. Föranmälan krävs dock, den görs till denna adress: amnestyfest@hotmail.com. Ingen åldergräns, inträde är 100 kronor.

Söndag avslutas med Alice i Underlandet.

Så det är ganska mycket som pågår. Därför har jag satt ihop ”veckans recept”. För att klara av veckan vill säga.

Musik: Friends of Mine, The Pogues Ultimate Collection och Ladies and Gentlemen, Introducing… Mazgani
Dryck: blodapelsinjuice
Bok: The Tenant of Wildfell Hall – Anne Brontë

Dessa kombinerat gör veckan lite lättare. Om man nu skulle vilja det.

Kommentera

