Nein…….

Det blåser och är grått, säkert endast 12 grader. Jag kommer gå med tjocktröja och kängor idag för att behålla värmen inom mig. Men allt skulle gå vara lättare om jag hade fått sova längre! Jag somnade halv 12 igår för att min förbannade dator pep som ett brandlarm precis när jag somnat till. Sedan vaknade jag vid 6 av någon anledning jag inte minns (jag tror att mitt täcke ramlat ner på golvet) men jag somnade om direkt. Jag hade sett fram emot att få sova till max halv 11 men icke! Halv 9 så satte de igång och borra under mitt fönster och då menar jag inte på marken utan verkligen nedanför! De har huvudet över fönsterbrädan och borrar, spikar och pratar högljudt. Respekt för de sovande tack!! Men nejdå, man måste tvinga upp folk efter 8 timmar på ett sommarlov. Ja, jag vet att 8 timmar är en perfekt siffra men jag måste sova i minst 10 timmar på mitt sommarlov. När det är skola, då kan jag sova i sju timmar och vara pigg resten av dagen. Men inte nu!!

Inte nog med att de tvingar upp mig, de kan se in i köket och mitt rum. Jag har min rullgardin nere och går snabbt genom köket i pyjamas. Inte kul

Lämna en kommentar